top of page
  • pgtblog

Вдъхновение и развитие за наши ученици на лагер на Арете


Спас Тодоров, Стивън Стоилов и Люси Живков са участниците от училището ни в тазгодишния летен лагер на Арете, проведен в периода от 29 юли до 3 август.


Нашите момчета бяха сред 750-те младежи от ромски произход, които имаха възможността да обогатят своите познания, умения и перспективи.


Летните лагери на Арете са провокирани от ангажираността с образованието и личностното развитие на младите роми в България. Организирани вече за 13-та поредна година.


Целите на лагерите са многобройни и амбициозни, като всеки от тях допринася за развитието и самореализацията на участниците: мотивиране на ромските младежи да продължат образованието си, изграждане на лидерски умения у младите роми, включване на участниците в Mладежката доброволческа мрежа към фондация “Арете”, мотивиране на ромските младежи към активно участие в обществения и социален живот и личностната им реализация, създаване на среда за комуникация между младите роми от различни краища на България и създаване на положителен образ на ромите сред обществото.


Според организаторите Лагерите на Арете доказват, че образованието и социалната интеграция са възможни и могат да преобразят животите на младите роми в България.


Интервю с тримата за лагера:


Как решихте да се запишете на лагера?


Стивън Стоилов: Реших да се запиша на лагера, защото един приятел ни каза, че там е много готино, всеки ден правят различни неща, учат нещо ново и в същото време го правят по-интересно с игри и така нататък.


Спас Тодоров: Разбрах за лагера "Заедно напред" от един от доброволците, г-жа Ваня Мартинова. Тя ми обясни какво се прави на тези лагери и какви теми се засягат. Реших да отида, защото ми допадна идеята за запознаване с други хора на моя възраст и възможността за развитие.

Люси Живков: Един приятел ни покани да се запишем на лагера и очаквахме да научим полезни неща и да се развиваме.


Какви очаквания имахте?


Стивън Стоилов: Очакванията ми бяха, че ще сме само трима човека и другите няма да бъдат толкова общителни и ще си говорим само ние, но ни разпределиха в три отделни групи и това промени всичко. Разбрахме, че е много по-яко да бъдеш с други хора, да виждаш различията им, макар да сме от един етнос, също така различията от различните краища на България и други.


Спас Тодоров: Очакванията ми за лагера нямаха нищо общо с това, което всъщност преживях. Научих много полезни неща, участвах в креативни занимания и игри и се запознах с много позитивни и креативни хора.


Люси Живков: Очакванията ми бяха, че ще се запозная с много нови хора на моя възраст и ще имам възможност да се развивам.


Оправдаха ли се очакванията ви?


Стивън Стоилов: Да, очакванията ми за лагера се оправдаха. Спомените споделени с хора, които току-що се запознахме и как ромите могат да постигнат много неща, но трябва да са упорити и образовани, ме вдъхновиха.


Спас Тодоров: Да, очакванията ми се оправдаха. Лекциите и заниманията бяха интересни, а игрите бяха забавни. Също така, срещата с хора и организатори ми остави страхотни спомени.


Люси Живков: Да, очакванията ми се оправдаха. Научих много неща и се запознах с чудесни хора.


Какво ви остави най-голям отпечатък?


Стивън Стоилов: Най-голям отпечатък ми остави фактът, че се запознах с хора, които ми показаха как може да се постигне много чрез упоритост и образование.


Спас Тодоров: Най-голям отпечатък ми остави фактът, че организаторите от Арете бяха готови да помогнат с всичко и жертваха много, за да помогнат за моето развитие. Също така, възможността да говоря пред публика и развивам креативността си бяха важни за мен.


Люси Живков: Най-голям отпечатък ми остави фактът, че ученето може да бъде забавно и интересно и чрез Арете вече имам различно отношение към ученето и развитието си.


Бихте ли препоръчали на съучениците си да се запишат на лагера?


Стивън Стоилов: Да, абсолютно бих препоръчал на съучениците си да се запишат на лагера. Там има много възможности за развитие и доста неща за научаване.


Спас Тодоров: Абсолютно бих препоръчал на всеки, който иска да се развива и учи, да се запише на лагера на Арете и да изживее емоцията от тях.


Люси Живков: Да, бих препоръчал на съучениците си да се запишат, защото чрез Арете имаш много по-различно отношение към ученето и развитието си.



110 views
bottom of page