top of page
  • pgtblog

Представяме ви ... вдъхновител


Ася Имамска е един невероятен човек, един отдаден директор на ОУ "П. Яворов" с. Гьоврен и вдъхновяващ учител. С нея се срещнахме по време на мобилността по НП „Иновации в действие“ 2022 г. в Девин.


Впечатлен от личността и делата й, Огнян Борисов взе кратко интервю от нея.


Как стигна до Гьоврен и какво е особеното на мястото и училището?

От 20 г. работех с много хъс и желание с деца билингви в училището в селцето, където съм омъжена. 2016 г. разбрах, че ще се пенсионира учителят по БЕЛ в родното ми училище и се обърнах с молба към директора да ме назначи, защото години наред мечтаех да бъда учител там и чрез дисциплините, по които съм преподавател – история, БЕЛ и ФВС, да ги накарам да променят фанатичното мислене, което господстваше.

Никога няма да забравя деня, когато отидох в училището, за да си подам документите. Почти нищо не беше променено от моето детство, с изключение на парната отоплителна инсталация.

Директорът ми даде свобода да работя по проекти и да издействам дарения, за да се промени средата.

Срещнах разбиране от негова страна, но повечето колеги бяха пред пенсия и ми се подиграваха и не вярваха, че нещата могат да се променят.


Как протича един твой ден?

От тогава до 2021 г. всеки работен ден прекарвах от 8.00 до 17.00 ч. в училище, работех с децата. Бях ръководител на клуб по танци и клуб "Приятели на книгите''. Организирах тържества и инициативи и въвличах в тях родители и колеги.

15.09.2016 г. създадох ФБ страница на училището, в нея е отразена цялата творческата дейност до момента, а на децата им харесва да се споделят техния живот.


Може ли светът на децата да се промени?

Имала съм много тежки моменти на неразбиране от по-фанатизирани родители, но с търпение съм успявала да ги убеда, че всичко, което се случва, е за доброто на децата. /Коледно тържество/ - мюсюлманите не го празнуват/, но ние в училище го отбелязваме.


Имаше ли други възможности в живота пред себе си?

Имах и други възможности, директорката на предишното училище, в което работех, ме молеше да остана, можех да работя и в градските училища, имах възможността да замина в Германия при съпруга ми, но тук беше моето място, моята мисия да променя светогледа на децата.


Какво промени и какво запази в училище, след като стана директор?

Бившият директорът - г- н Устов, невероятен човек, мой учител по БЕЛ, ме наставляваше и подкрепяше. Той беше общински съветник имаше авторитет и успя да издейства средства за санирането и смяната на дограмата. Работихме в екип всички учители, така е и до днес, ненапразно нашият девиз е "Традиции, приемственост и иновации".


Кои са твоите съмишленици?

Почитайки традициите, вслушвайки се в съветите на по-възрастните учители, с търпение и убеждения, успявах да прокарвам новото. Успях да привлека дарители - местни бизнесмени и родители, с чиято помощ обновихме библиотеката и много други неща.

От 2021 г. съм директор, но винаги съм работила в екип с ръководството.


Колко от децата след завършване на средно образование в Гьоврен продължават висше, и колко се реализират?

Днес съм по- спокойна, 60% от учениците ми – първият випуск учат във висши учебни заведения.


На какво учиш учениците си?

Като учител се стремя да преподавам умения, умение за учене, работа в екип, дигитални.


Смяташ ли, че учениците ти имат равен шанс?

Смятам, че учебната среда и колегите ми дават много добра подготовка на учениците, въпреки това те нямат равен старт, защото имат езикова бариера.


Какво ще направиш утре?

Силно се надявам да съм здрава, за да продължа да работя с този хъс!

А това, което още повече ме мотивира, е че съм лидер на ПУО с прекрасни деца, които са по- уверени, и колеги, които от индивидуални мисионери се превърнахаме в колективни визионери.

Подходът ми е да мотивирам, поощрявам и градивно да комуникирам.

Въпреки че всички родители са религиозни, днес те са отворени към новото, толерантни към християнските празниците, децата им танцуват народни и модерни танци.


Името на селото означава известие за лошо време, какво време известява днес Гьоврен?

Вярвам, че зрънцето на промяната в Гьоврен е посадено, а ние, учителите, сме отговорни да продължим по пътя на промяната, да обичаме, подкрепяме и вдъхновяваме децата на селцето, в което времето беше спряло.

57 views
bottom of page